Ons nieuwe initiatief:

 

 

 

 

Algemene vragen

1. Mag de woning na de verbouwing/tijdens de verbouwing worden doorverkocht of verhuurd?
Tijdens de verbouwing mag de woning niet worden doorverkocht. De woning dient door de eerste kopers klaar voor bewoning gemaakt te worden. Daarna kan de woning worden doorverkocht of worden verhuurd.

2. Is het ook mogelijk een woning te huren?
Het is alleen mogelijk om van ons een klushuis te kopen. Wanneer een koper echter beslist dat hij de woning gaat verhuren dan is het mogelijk.

3. Waar komen straks de vuilnisbakken te staan?
De gemeente plaatst ondergrondse vuilnisbakken waar alle bewoners hun vuilnis in kunnen weggooien.

4. Mag ik tijdens mijn verbouwing al in mijn woning wonen?
Je mag in je woning wonen nadat jouw installaties voor elektra, gas en water gereed zijn gemeld. Zie hiervoor de spelregels.

5. Hoe is de opzet van een VvE voorzien?
Per fase van de flat is in 1 VvE voorzien zonder hoofd- en onder splitsing in wonen en bedrijfsruimten. Het stemrecht hiertoe wordt in de akte geregeld.

6. Waar komt de gezamenlijke fietsenstalling en hoe is die beveiligd?
Fietsenstallingen komen op de begane grond aan twee zijdes. De fietsenstalling wordt beveiligd door een deur die alleen met een sleutel toegankelijk is. Alleen de bewoners van DeFlat beschikken over deze sleutel.

7. Hoe groot worden de bergingen?
De bergingen zijn circa 4-6 m2 en worden toebedeeld afhankelijk van de grootte van je woning.

8. Hoeveel liften komen er per fase?
In ieder trappenhuis in de knik komen twee liften, de trappenhuizen op de kopse kant krijgen beide 1 lift.

9. Hoe is de toegangscontrole van de entree opgezet?
De toegangscontrole is met een halofoon. De entree is op de begane grond afgesloten en kan door de bewoners vanuit de woning geopend worden.

10. In de kluswoning is geen afwerking van wanden, vloeren en kozijnen opgenomen. Ook zijn de benodigde installaties niet aanwezig. Kan ik deze werkzaamheden door de aannemer van het project laten uitvoeren voor de oplevering?
Ja dit is mogelijk, kijk voor meer informatie in de kopersoptielijst.

11. Binnendeuren en wanden kunnen per woning afwijken. Krijg ik dan niet wat op tekening staat?
Dat klopt, het kan bijvoorbeeld zijn dat een wandje dat op tekening staat door de vorige bewoners al is gesloopt. In dat geval is de werkelijkheid het uitgangspunt.

12. Zijn er bijkomende voorwaarden?
Ja, je tekent een kluscontract waarin een aantal spelregels staan waar je je aan moet houden. Dit heeft met name te maken met het bewaken van de technische kwaliteit en de veiligheid (denk aan keuren van installaties, spelregels met betrekking tot geluidisolatie, geluidoverlast etc.) Ook moet iedereen binnen een jaar klaar zijn met klussen.

13. Kan de model/optie keuken ook gewijzigd worden?
Ja, bij Voortman keukens kan een keuze gemaakt worden in een aantal kleurcombinaties (gratis). Ook is het mogelijk om een andere opstelling en type voor oplevering geleverd te krijgen door Voortman keukens op offertebasis.

14. Kan ik als klusser werkzaamheden uitvoeren als de aannemer aan het renoveren is?
Nee, na oplevering van je woning kun je starten met klussen.

15. Wat komt er op de begane grond?
Naast de individuele entree's van woningtypes die zich bevinden op de 1e etage komen hier de algemene toegangen, de gemeenschappelijke fietsen bergingen en losse woon- of bedrijfsruimtes. Het is mogelijk om extra m2 te kopen voor commercieel- of woongebruik.

16. Kan ik met mijn leveranciers een afspraak maken in de kluswoning om maten op te nemen?
Het klushuis staat in een bouwterrein en is daardoor niet publiekelijk toegankelijk. Voor meer informatie kun je hiervoor contact opnemen met de makelaar, de klustelefoon of mailen naar info@klushuisamsterdam.nl.

17. Waar wordt de halofoon geplaatst?
Deze wordt in de meterkast geplaatst met overlengte aan kabel zodat je na de klusperiode zelf kunt beslissen op welke wand van de meterkast je deze wilt monteren.

18. Wat is de straatnaam en de postcode van de locatie?
Kleiburg
1104 EA

19. Hoeveel fietsenplaatsen krijg ik in de stalling?
Per klushuis krijgt u 2 fietsenplaatsen in de stalling. Voor de ruimten op de begane grond is er 1 plaats in de fietsenstalling. Het betreffen vrije plaatsen in de fietsenstalling. 

20. Mag mijn brommer/scooter ook in de fietsenstalling?
Nee, maar met toestemming van de VvE is dit wel mogelijk.

21. Als ik een keuken bestel als meerwerk, wanneer wordt deze dan geplaatst?
Voor de oplevering van de woning. Wanneer de woning opgeleverd wordt is al het meerwerk al gerealiseerd, dit spreek je af met de kopersbegeleider.

22. Welke verzekeringen moet ik afsluiten als ik een klushuis koop?
Direct na oplevering moet je een inboedelverzekering afsluiten en je moet in het bezit zijn van een (verplichte) WA verzekering. De opstalverzekering wordt afgesloten door de VvE. Deze verzekering wordt afgesloten bij BBN. Wil je graag ook je andere verzekeringen hier afsluiten, zodat je alles bij één maatschappij hebt lopen, maak dan gebruik van het aanvraagformulier

23. Moet ik zelf de levering van energie aanvragen? Hoe doe ik dat? 
In je woning heb je straks de beschikking over aansluitingen voor gas, water, elektra, telecom en CAI. Zelf zul je de leveringen hiervan moeten regelen. Dit doe je door een verhuizing door te geven aan je huidige leveranciers. Voor gas en elektra moet je dit ruim van tevoren kenbaar maken. Voor het water kun je dit pas doen na de opleveringsdatum van je woning. Een internetaansluiting kun je regelen via de kabel of via de telefoon. In het geval van kabel kun je UPC benaderen, voor een aansluiting via de telefoon zijn meerdere aanbieders in de markt waaruit je zelf mag kiezen. Graag verwijzen wij je naar deze link die je helpt om je keuze te vergemakkelijken: http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/internet-en-software/internetproviders/

Om een verhuizing door te geven of een internetaansluiting aan te vragen heb je de postcode van je nieuwe woning nodig. Dit is 1104 EA. Daarnaast wordt er gevraagd om een EAN-code in te voeren. Iedere gas- en elektriciteitsaansluiting heeft zijn eigen EAN-code. Je kunt de codes opvragen op deze pagina: www.eancodeboek.nl

De aanvraag van warmte verloopt via de VvE, hier hoef je niets voor te doen.

24. Hoe werkt stadsverwarming?
Stadsverwarming is een schone manier van verwarming. Dit is restwarmte die overblijft bij centrales, fabrieken of verbranding van afval. Nuon gebruikt die restwarmte om jouw woning te verwarmen. Daardoor heeft een huis met stadsverwarming gemiddeld 50 procent minder uitstoot van CO2.

Bij stadsverwarming gaat er warm water door een ondergronds leidingnet naar overdrachtstations in woonwijken. Van de overdrachtstations gaat het warme water naar de warmte-afleverset in jouw appartement. De warmte-afleverset verdeelt de warmte over jouw waterleidingen en radiatoren. De warmtewisselaar verwarmt het koude kraanwater. Nadat jouw woning is verwarmd, stroomt het afgekoelde water terug naar het overdrachtstation. Het water wordt dan opnieuw verwarmd. Klik hier voor een schematische weergave.

Het overdrachtstation van DeFlat bevindt zich in de technische ruimte op de begane grond. Daar staat een groot drukvat opgesteld dat voorzien is van een drukmeter en een overstortventiel. Deze vind je dus niet terug in jouw woning. Het contract voor de levering van stadsverwarming wordt centraal geregeld via de VvE, hier hoef je zelf niets voor te doen. Je maandelijkse bijdrage betaal je aan de VvE.

 Terug naar veelgestelde vragen